“Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is een continu verbeteringsproces waarbij ondernemingen vrijwillig op systematische wijze economische, milieu- en sociale overwegingen op een geïntegreerde manier in de gehele bedrijfsvoering opnemen, waarbij overleg met de stakeholders, of belanghebbenden, van de onderneming deel uitmaakt van dit proces.”

Ook voor een eenmansbedrijfje is mvo een aandachtspunt. Het evenwicht behouden tussen werken en leven, tussen consumeren en consuminderen, tussen winst maken en investeren... is telkens weer een uitdaging. Door voor mezelf en mijn activiteiten een mvo-scan te doen en daarvan een mvo-mapping te maken, heb ik een beter zicht op de actiepunten voor het komende jaar.

 

 

Aandachtspunten voor 2011 waren:

  • vervoer
  • communicatie (papier, druk)
  • naamsbekendheid
  • aankoop

Realisaties voor 2011 waren:

  • overstap naar duurzame energieleverancier
  • drukwerk op FSC papier

Aandachtspunten voor 2012 zijn:

  • vervoer
  • communicatie en kennisdeling rond duurzame communicatie
  • naamsbekendheid

Realisaties voor 2012 zijn:

  • realisatie Seminarie Duurzaam Communiceren
  • artikel over duurzame communicatie in Trends

Aandachtspunten voor 2013 zijn:

  • klantenaquisitie
  • communicatie en kennisdeling rond duurzame communicatie
  • naamsbekendheid
  • uitbreiden netwerk

Realisaties voor 2013 zijn alvast:

  • erkenning als adviseur in het kader van de KMO Portefeuille
  • realisatie Seminarie Duurzaam Communiceren II
  • 3 nieuwe klanten
  • +700 LinkedIn contacten
  • aankoop duurzaam marketingmateriaal

Interessante links: