Eerste showroom uit geupcyclede materialen opent!

Magnus Business Gifts opent op 19 september haar vernieuwde showroom. Het Vilvoordse familiebedrijf in promotie- en relatiegeschenken ontvangt voortaan klanten in een unieke setting uit hergebruikte kasten en paletten. Evy Puelinckx, Minister van Upcycling, zorgde voor het design.
Het idee om de showroom te vernieuwen en daarbij gebruik te maken van oude materialen ontstond medio 2013, vertelt zaakvoerder Ann Magnus. “We lieten toen onze huisstijl hertekenen in samenwerking met communicatie-adviseur Inge De Clerck. Zij vertelde ons over upcycling en bracht ons in contact met Evy. Het zaadje was gepland. Samen bekeken we hoe we de kasten uit onze bestaande showroom konden upcyclen, want er stonden kranige knarren tussen van 30 jaar oud. Aangezien onze leveranciers veel producten gegroepeerd leveren, hadden we ook een overschot van 150 paletten. Hiermee ging Evy aan de slag.”

Wie niet duurzaam onderneemt, is gezien!

Grote PR-bureaus weigeren te werken met bedrijven die klimaatopwarming ontkennen.
"Bedrijven die er nu niet mee aan de slag gaan, zullen over tien jaar niet meer bestaan" Inge De Clerck, Communicatieadvieseur in het artikel in De Morgen op 06.08.2014

 

KMO Academy - Voka Kamer voor Koophandel Mechelen



Duurzame toekomst of overwaaiende hype? 21 augustus 2014
Meer info: http://www.voka.be/mechelen/opleidingen/2014/8/mvo-academy-mvo-duurzame-toekomst-of-overwaaiende-hype/

Sessie 2: Duurzaam(heid) communiceren. 14 oktober 2014
Meer info: http://www.voka.be/mechelen/opleidingen/2014/10/mvo-academy-duurzaam%28heid%29-communiceren/

Sessie 3: Duurzaamheidsverslaggeving: iets voor een kmo? 13 november 2014

Meer info: http://www.voka.be/mechelen/opleidingen/2014/11/mvo-academy-duurzaamheidsverslaggeving-iets-voor-een-kmo/

Sessie 4: Social media, MVO & stakeholderscommunicatie. 12 december 2014
Meer info: http://www.voka.be/mechelen/opleidingen/2014/12/mvo-academy-social-media,-mvo-stakeholderscommunicatie/

 

CSR is failing! How can we make it succeed? het 3de MVO-forum zette aan tot reflectie

Het was een fijne namiddag afgelopen dinsdag in het trefpunt Thagaste in Gent, getuige dit verslag op de website van MVO Vlaanderen. 170 aanwezigen hoorden van acht organisaties groot en klein hoe MVO voor hen werkt of diepten hun kennis over belangrijke MVO-thema's uit tijdens vier boeiende workshops.
Nagenieten kan nog op de website van het forum waar binnenkort ook de filmpjes van de key-note en de cases te zien zullen zijn.

Ook de pers had de nodige aandacht voor het forum en het onderwerp, dit getuige de artikels in Trends en De Standaard, waar Wayne Visser, internationaal erkend CSR-specialist ons uitlegt dat "The purpose of a company is never to make money. That would be the same as saying that the purpose of people is to breathe. The purpose of a company is to deliver value to society".
 

Natural & Organic Products Europe - 13/14 april in Londen

Op 13 en 14 april vindt in Londen de beurs Natural & Organic Products Europe plaats. Het is het walhalla voor iedereen die (professioneel) gek is van natuurlijke gezondheidsproducten, natuurlijk en biologische voeding, en ecologische huishoudproducten
.

De KMO Adviesraad: uw sparringpartner

Het is een klassieker, maar als bedrijfsleider is het soms niet eenvoudig om even uit te zoomen op uw KMO. U zit zo diep in de dagelijkse werking dat de scherpte wat afneemt. Op zich geen probleem, tot u ergens tegenaan stoot en moeilijke beslissingen moet nemen. Een extern oog kan dan veel klaarheid bieden. U kunt trouwens niet in alle domeinen een expert zijn. Daarom werd de KMO Adviesraad in het leven geroepen, een adviserend platform van experts en een denktank voor KMO-bedrijfsleiders.
Ik stelde mij als communicatie- en marketingexpert kandidaat binnen het project van Unizo. Zodoende zetel ik in de adviesraad van een reclamebureau uit de Westhoek. 


AV Kringwinkel

Sinds december 2013 mag ik me lid noemen van de Algemene Vergadering van de Kringwinkel Antwerpen. Toen me de vraag gesteld werd, kon ik niet anders dan toezeggen aangezien we dezelfde waarden en visie delen. Neem ook eens een kijkje bij hun boeiend duurzaamheidsverslag in een heel originele vorm (dat ze ook zijn komen toelichten op het Seminarie Duurzaam Communiceren).
Ik kijk uit naar de boeiende samenkomsten van de AV!

Seminarie 'Duurzaam communiceren. Communiceren over duurzaamheid' donderdag 10 oktober 2013 – dat is binnen een week!

Nog een week tot de tweede editie van het Seminarie 'Duurzaam communiceren. Communiceren over duurzaamheid'. Nog een week tot ruwweg 25 sprekers van verschillende nationaliteiten met verschillende achtergronden en actief in zowel profit als non-profit sectoren u vertellen hoe zij MVO en duurzaamheid rijmen met marketing en communicatie.

Het inspiratietrack brengt keynotes van Marc Michils (directeur Vlaamse Liga tegen Kanker), Marc Stoiber (Canada), Beth Bell (VS) en John Grant (UK).
In het theorietrack bezorgen IDC, Commotie, Cap Conseil, Content Republic,  C-Change samen met Mattijs Diepraam en Jitse Knoop (Nederland) u de nodige bagage om morgen aan de slag te gaan.
Het praktijktraject ten slotte zet een aantal overtuigende praktijkgetuigenissen op een rij gaande van het Nederlandse Join the Pipe-project via De Kringwinkel en het Jeroen Bosch Ziekenhuis uit Utrecht tot Westvlees.

Voeg daar een uitmuntende selectie boeken over duurzaamheid en communicatie aan toe, visual harvesting, een text-on-stage performance van Maud Vanhauwaert en de aantrekkelijke locatie die het Sint-Felixpakhuis te Antwerpen nu eenmaal is, dan weet u dat ook alle randvoorwaarden zijn vervuld om er een mooie tweede editie van te maken.


Chiquita, Stad Antwerpen, Telenet, EVA, Tessenderlo Chemie,  Manus, BNP Paribas Fortis, Pro Velo, de Provincies Vlaams-Brabant en Antwerpen, KPMG, de POD Duurzame Ontwikkeling, OVAM, Broederlijk Delen, het Wereldmediahuis, Aquafin,  de Antwerpse Dierentuin,… Op 10 oktober blazen marketing-, communicatie- en duurzaamheidsverantwoordelijken verzamelen in het Sint-Felixpakhuis te Antwerpen. Zoveel is duidelijk.

Grijp uw kans om uw kennis over duurzame communicatie bij te spijkeren en om u te laten inspireren door sprekers, collega’s en omgeving. Schrijf u in via www.duurzaamcommuniceren.be

2de Seminarie ‘Duurzaam communiceren. Communiceren over duurzaamheid’.

 

Op 10 oktober 2013 organiseren IDC en Commotie voor de tweede keer het seminarie ‘Duurzaam communiceren. Communiceren over duurzaamheid’.  Het seminarie beantwoordt de vragen hoe duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen een plaats moeten krijgen in een marketing- en communicatiestrategie en welke plaats de marketing- en communicatiestrategie inneemt binnen de uitwerking van een MVO-beleid. Hoe communicatie op een duurzame manier te creëren en te produceren vormt een bijkomende hoofdlijn

Erkenning in het kader van de KMO Portefeuille

Begin 2013 kreeg ik de erkenning in het kader van de KMO Portefeuille voor de pijlers advies en strategisch advies.

De kmo-portefeuille is een laagdrempelige en interactieve webtoepassing waarlangs ondernemers jaarlijks tot 40.000 euro subsidies kunnen bekomen van de Vlaamse overheid voor ondersteuning in hun processen van ondernemen, innoveren en internationaliseren.

 

Pages